Superenkel asymmetrisk topp med vannfall

Hyggelig familie sydag

Det deilige med julen er at man har tid til familien – mange spiller spill, går på ski eller ser en film sammen. Vi syr sammen…

Dagen startet med en liten tur til Stoff og Stil der barnebarna Maise og Rose valgte ut stoff til hver sin topp som vi skulle sy.

Modellen er en kul asymmetrisk topp som sys på overlocken og coversømsmaskinen. Det fungerer aller best med en lettere jersey og er designet av Mathias Ackermann.

Rose valgte en jersey som er beregnet til sportstøy og Maise endte opp med en mer tradisjonell jersey med print.

Mønsteret er gratis og kan downloades her Gul Asymmetrisk topp. Det finnes en skriftlig veiledning om du synes det er enklest, men også en video veiledning om du foretrekker det.

Dette er en ung og kul modell som gjorde stor suksess hos de to fashionistaene. Det morsomme er at vi kunne samarbeide om å sy toppene – de sydde en hel del selv og så fikk de hjelp til noen av momentene.

Mønsteret er enkelt både å tegne av pluss at det er overskuelig å legge på stoffet når det skal klippes ut. Alt i alt en god trening i det å forstå mønster og sy.

Ekstra morsomt er det jo når resultatet blir så flott at jentene har lyst til å lage en liten danseoppvisning –

June sign

Her kan du finne flere prosjekter egnet sammen med barn –

Still meg gjerne spørsmål