Om Meg

Om meg

June

Jeg heter June og  alltid hatt en stor syglede. Jeg startet min sykarriere som mange andre syglade damer med å sy allerede som barn. Selv om hobbyene varierte litt underveis i ungdomstiden var passionen for søm alltid til stede. Som et ekte barn av 80-tallet var moten ganske tilgivende; noen hull her og litt asymmetri der så var man helt med på moten!

Jeg valgte å gå videre med min interesse for søm og ble utdannet Faglærer i Kunst og Håndtverk med spesiale innen for Søm. Spennende og kreative år der jeg fullt og fast trodde jeg skulle arbeide innenfor skoleverket. Dette fullstendig snudd på hodet da jeg fikk arbeide som Sømkonsulent ved Bernina.

Jeg har nå arbeidet med søm og symaskiner siden 1997. Mange som jeg møter har lyst til å sy og søker kunnskap om sin syinteresse eller er allerede i gang, men står litt fast. Denne bloggen er til alle som leter etter svar når gjelder søm. Du vil selvfølgelig ikke finne svar på alle spørgsmål, men her kan du finne presentasjoner og videoer av forskjellige teknikker, tilbehør til symaskinen og hvordan det skal brukes. Det spiller ingen rolle hvilken symaskin eller overlock  du bruker; prinsippet for teknikkene er den samme, og mye av tilbehøret finnes til alle merker på markedet.

Jeg håper du vil finne mye inspirasjon og noen av de svar som du søker her på bloggen, men fremfor alt at din syglede kan bli enda større.

June Enerstad-signatur

– ganske enkel syglede