Online kurs Sy med Zoom : Valentinehjerte

Syskolen lanserer online kurs :
Sy med Zoom – Valentinehjerte
  • Dato – Lørdag 13. februar 2021 kl. 13.00 – 15.00
  • Det vil kun være 8 deltakere
  • Kurset har en varighet av 2 timer.
  • Prisen er 400 kr – men siden det er første gang så gir jeg 25% så vi havner på 300 kr.

Kjøp din billett her https://shop.bernina.no/product/0000001210/

Søndag den 14 er det Alle hjerters dag – det perfekte tidspunkt for å sy noen søte hjerter.

I dette online LIVE Zoom-kurset vil du lære hvordan du lykkes med å få den jevne, pene hjerteformen og gi ditt hjerte en personlig tvist med perler og dusk.

Du syr sammen med meg LIVE så vi tackler alle skrittene frem til det ferdige resultat.

Hjertene er enkle å sy selv om du er nybegynner, men du skal kunne håndtere en symaskin.

Kurset er bygget på ideen fra mitt blogginnlegg ”Adventskalender fra Færøyene”. Jeg vil be deg om som en forberedelse til kurset å titte på innlegget så kurstiden kan utnyttes best mulig.

Her er link – https://syskolen.net/wp/adventskalender-2/

Materialeliste for Valentineshjerte

• Vevd stoff (helst kraftig bomull da det tåler høy strykevarme) 25 x 50 cm
  • OBS velg gjerne stoff som ikke krever for mye tilpassning – striper kan du sy når du sitter alene
  • Vlieseline m/lim 25 x 50 cm (ikke for kraftig)
  • Press vlieselinen på bomullsstoffet før kurset så sparer vi tid
  • Symaskin med sybord montert. Sørg for at maskinen fungerer fint før du logger på Zoom
  • Om mulig monter en syfot som gir godt overblikk foran nålen feks. åpenbroderifot #20 ellers anvend standardfot #1, standardfot m/klar såle #34, inchfot #37/57
  • Skarp liten saks til å klippe hakk
  • Fyll – bruk en gammel pute, ull eller andet du har liggende
  • Hvitt kritt eller fargeblyant – fargen kommer ikke til å bli synlig
  • Sømometer eller målebånd
  • Knappenåler, alminnelig synål og stoppenål med spiss
  • Garn, snor, perler og en tang om du vil dekorere med en dusk
  • Hjertemal sendt som PDF-fil. OBS sjekk printerens innstillinger så du printer ut 100% og IKKE tilpasset siden (filen modtager du på e-mail)

Om du drømmer om de gode gamle tider der vi gikk på fysiske kurser – da er dette det nærmeste vi kan komme i disse Corona-tider.

Så pass på å sikre deg en billett – gleder meg til å se deg!

PS.
Om du aldri har vært med på et Zoom-møte så er det ikke vanskelig å logge på. Føler du deg usikker så sørg for å lese/ Google litt om det på forhånd eller du kan eventuelt ha en hjelper i bakgrunnen.
Du kan deltage fra PC/Mac og iPad. Smartphone har kanskje en litt for liten skjerm.

June sign

Her er en teaser laget til kurset –

Still meg gjerne spørsmål