Den lille sorte i jersey

Jeg elsker farger

Når jeg åpner skapdørene stråler det av farger og mønstre på klærne mine.

Det er deilig å kunne ta på en fargesprakende kjole som får deg i godt humør på en dårlig dag.

Jeg har imidlertid oppdaget at noen dager har jeg bare bare behov for å tone fargene ned – eller sagt på engelsk: Fade to black.

Denne kjolen er laget etter mitt Dahlia-mønster fra Tyglust. Det er en superenkel kjole i jersey der ermene er klippet sammen med forstykket og bakstykket. Du kan se hvordan jeg tegner et belegg til mønsteret her – Belegg Dahlia-mønster

For å gjøre kjolen litt festlig har jeg gått amok med små pomponger – de er sydd i halsringningen, på ermene og nederst på skjørtet.

Det morsomme er at de ikke synes så godt siden de har samme farge som kjolen, men gir et fint pift til fest.

Kjolen kan også brukes til hverdags – ser for meg at et par grove strømpebukser, støvletter og skjorte inni som en slags kontorvariant.

Om du er interessert i mønsteret finner du det her Tyglust – Dahlia

Jeg arbeider også på å lage en video av hvordan du tar mål og tegner mønsteret selv – min venninne Mona har stilt opp som model så det er bare å glede seg!

June sign

Her er flere kjoler etter samme Dahlia-mønster –

2 tanker om "Den lille sorte i jersey"

1. Hej i Syskolen hvor køber jeg mønsteret fra Tyglust? Jeg tænker på det grundmønster, som du har brugt til den lille sorte kjole. Jeg har brug for mønsteret i papirform, da jeg ikke har printer. Tak fordi jeg må følge dig, du er så inspirerende. Holder du kurser?

1. Hei Hanne – tusen tak for at du har lyst til at følge 💛 Når det gjelder Tyglust’s mønster så tegner du faktisk det selv. Jeg viser hvordan i dette blogindlægget – her er også link til Tyglust’s webshop. https://syskolen.net/wp/slik-lager-du-ditt-eget-kjolemoenster/
      Om du søger på Dahlia kommer det mange varianter over dette mønster. Jeg holder pt ikke kurser, men får mange forespørgsler så måske det plutselig sker… Kh June

Still meg gjerne spørsmål