Min Fairytale Hoodie

Den som venter på noe godt…

Jeg husker første gangen jeg så mønsteret Fairytale Hoodie til barn av Made By Runi så tenkte jeg som så mange andre – håper dette mønsteret kommer til voksne også!

Jeg var så heldig å møte søte Runi på Syfestivalen i Stockholm i februar. Da hun hørte at jeg var interessert i å sy en jakke fikk mønsteret for å teste det.

Juhuuu – hvor heldig kan man være?!

Øyeblikkelig  startet en morsom jakt på stoff som jakken skulle sys i – skal innrømme at jeg har sydd mange jakker i hodet i utrolig mange forskjellige varianter….

Til sist forstod jeg ville ha en jakke som var litt anderledes. Den skulle være søt og samtidig eventyrlig. Som et minne fra barndommens prinsessedrøm.

Stoffet fant jeg da jeg deltok på et Sypigetræf på KreStoffer i Odense – kraftig møbelstoff i yndige farger.  Det var bare perfekt! Du finner stoffet her Møbelstof – romantisk

Blogginnlegget her viser også bare noe av prosessen – Runi har laget en tutorial for jakken som du finner her Tutorial Fairytale Hoodie

Jakken er ganske enkel å sy, men jeg  tror en video som viser sømrekkefølgen og hva du skal være oppmerksom på når du syr The Fairytale Hoodie vil være til stor hjelp. Jeg vil lage en slik video over påsken.

Her kan du se og høre litt om jakken –

Det morsomme er at jeg har allerede to bestillinger på Fairytale Hoodies – den ene er fra datteren Andrea og den andre er fra barnebarnet Rose.

Det er helt tydelig at jakken appellerer til vår indre prinsesse og at alder spiller ingen rolle.

June sign

Vær oppmerksom på at jeg har gjort noen tilpassninger i forhold til opprinnelig mønster – jeg har laget to legg i ryggen som gir et mer ettersittende  snitt samt laget et belte som holder den mer inn.

Her kan du se flere innlegg med piping –

2 tanker om "Min Fairytale Hoodie"

1. Hej.
    Köpte mönstret för flera månader sen och har inte kikat på det förrän nu.
    Hittar inte mönsterdelen till ”kjolen”. Har den missats?
    Med vänlig hälsning, Ilian

Still meg gjerne spørsmål