Lag selv mønster for overdel til barnekjole

Våger – våger ikke…

Denne søte barnekjolen kan du selv lage mønster til. I dette innlegget viser jeg hvordan du lager mønster til overdelen – skjørtet viser jeg i innlegget som du finner nederst på siden.

Overdelen er sydd i den deiligste chenille og mine mål er til ca 2-3-åring. Skjørtet er sydd i festlig brokade stoff som strutter og glitrer om kapp med lysene på juletreet.

Den er perfekt nå til julen og uten glidelås eller knapper – beltet som knyttes i livet holder kjolen på plass og er prikken over i’en for alle små prinsesser.

Det beste er at nesten hele kjolen er sydd på overlocken så arbeidet går raskt og finnishen helt proff.

Jeg har brukt flatlock med dekortråd til å kante ermet med – en litt utradisjonell måde å bruke denne sømmen på, men som gir et flott resultat.

Kanskje de små skal ha hjemmesydde kjoler i år?

June sign

Om du vil se mer kan du både –

2 tanker om "Lag selv mønster for overdel til barnekjole"

Still meg gjerne spørsmål